Alexandru & Ani

flagro&flagde

Alexandru Popescu & Ani Berlin

Ziua 1

Seara pe deal, nici un bucium nu suna, sa anunte sosirea unui calator asteptat, obosit de drum, de ploaie, insufletit de o dorinta care ii mana pasii mai departe si mai departe: ” Romanii nu vor cianura si fracturare hidraulica “. Noi am lasat 360 km in urma noastra de la Berlin la Rehau ca sa il intampinam pe Sandu. Ce greu e rucsacul lui pe care el l-a carat atata, singur pe drum, nestiut de majoritatea celor in numele carora a plecat la drum.
E obosit, hainele sunt ude de ploaie, chiar si sacul de dormit din rucsac a luat apa, vor fi necesare doua zile ca sa il uscam, pantofii sport sunt pusi si ei sub calorifer la uscat. Ce bucurosi suntem sa il avem alaturi de noi pe Sandu, sa avem un suport substantial din partea prietenilor nostri germani Detlef Stöcker si Yvonne Ziermann care ne-au primit si pe noi si pe Sandu cu bratele deschise de parca ne stiam de o vesnicie, ne-au adapostit, ne-au dat de mancare.

Die Dämmerung, es bläst kein Horn um Kunde von Sandus Ankunft zu geben, einem erwarteten Wanderer, der müde und durchnässt ist, aber im Innern eine Flamme lodert, die seine Schritte weiter trägt: “Die Rumänen wollen kein Zyanid und kein Schiefergas”. Wir haben 360 km hinter uns von Berlin nach Rehau um Sandu abzuholen.Wie schwer sein Rucksack ist, den er mitgeschleppt hat, überall, meistens ganz alleine auf dem Weg, ohne Kenntnis der meisten Landsleute in deren Namen er sich auf den Weg gemacht hat. Wie glücklich wir sind, Sandu unter uns zu haben und eine große Unterstützung von unseren deutschen Freunden Detlef Stöcker und Yvonne Ziermann zu erhalten. Sie haben uns warmherzig empfangen und uns umsorgt. Besonderen Dank an den Koch für die leckere, warme, aufbauende Mahlzeit.

Ziua 2

Etapa Rehau – Blankenstein

Brusc vremea s-a incalzit, special pentru Sandu parca, cer senin si soare.
Mario si Oliver il insotesc pe o portiune de drum, parca i s-au mai indreptat umerii lui Sandu fara greutatea rucsacului.
Pe traseu il insoteste si Detlef, filmand scene pentru filmuletul despre proiectul lui Sandu. O munca asiduua facuta cu mare drag si cu toata energia, fara nici o plata.
Nimeni nu poate tine ritmul pasilor lui Sandu. Dupa un mic popas de intarire a urmat etapa finala care s-a incheiat in intunericul serii. Mario l-a insotit pe ultimii km cu masina, punand avariile in functiune si precedandul pe Sandu care nu avea vesta reflectorizanta ( nu a vrut sa o imbrace 😀 ).
La sosirea in Blankenstein, Sandu a fost intampinat de primarul orasului Ralf Kalich.
Si iarasi am fost salvati de bucatar cu o masa gustoasa dupa incheierea marsului.

Etappe Rehau – Blankenstein

Das Wetter wurde besser, die Sonne schien, der Himmel wurde blau, extra für Sandu, nach bewölkten Tage.
Mario und Oliver begleiten Sandu streckenweise, die Schulter von Sandu scheinen gestrafft zu sein ohne den schweren Rucksack.
Detlef begleitet auch den Sandu, er filmt viele Szenen für Sandus Filmprojekt, eine mühsame Arbeit die er mit Freude und ohne Bezahlung macht.
Keiner kann mit Sandu Schritt halten. Nach einer kleinen Stärkung ging auf den letzten Teil der Strecke der in Dunkelheit endete. Die letzten 2 km führ Mario mit dem Auto und eingeschaltetem Warnblinklicht als Begleitschutz vor Sandu, da er keine Reflektorenweste anziehen wollte :).
Angekommen in Blankenstein, wurde Sandu von dem Bürgermeister Ralf Kalich begrüßt .
Und wieder wurden wir vom Koch gerettet mit einer leckeren Mahlzeit zum Abschluß des Tages.

Ziua 3

Etapa de azi din Balnkenstein spre Steinbach am Wald a inceput prin a filma secvente pentru proiectul video al lui Detlef Stöcker despre Sandu. Din Blankenstein drumul strabate traseul Rennsteig care este bine prezentat prin indicatoare cu litera “R”.
Oliver l-a insotiti pe Sandu in aceasta etapa cu bicicleta care de multe ori a trebuit sa fie impinsa pe terenul accidentat. In localitatea Rodacherbrunn Mario a asteptat drumetii cu sacosa cu mancare sub teiul lui Napoleon (teiul fiind plantat de Napoleon pe traseul lui din campania de lupta). Dupa aceea drumetii au gasit o minunata diversitate culinara culegand zmeura si mure. La sfarsitul zilei Ani si Mario i-au asteptat pe drumeti in Steinbach am Wald.
Ne-am bucurat inca o data de ospitalitatea lui Detlef si Yvonne carora le suntem foarte recunoscatori si am admirat video-ul terminat de Detlef despre Sandu. Trebuie sa precizam ca au fost putine momente posibile pentru inregistrari pentru ca Detlef nu l-a insotit cu technica pe drumurile de munte.

Die heutige Tagesetappe von Blankenstein nach Steinbach am Wald begann mit weiteren Filmaufnahmen für das Videoprojekt von Detlef Stöcker. Ab Blankenstein führt der Weg über den Rennsteig, der immer sehr gut mit dem “R” gekennzeichnet ist.
Oliver begleitete Sandu auf dieser Etappe mit dem Fahrrad. Nicht immer war es möglich, das Fahrrad zu nutzen, manchmal mußte geschoben werden. In Rodacherbrunn unter der Napoleonlinde (die Linde wurde von Napoleon auf seinem Feldzuf gepflanzt) erwartete Mario mit dem fahrbaren Verpflegungsstützpunkt die beiden hungrigen Wanderer. Danach gab es auf dem Weg eine willkommende Abwechslung ( Himbeeren und Brombeeren – lecker). Zum Ende des Tages wurden die beiden Wanderer von Ani und Mario in Steinbach am Wald herzlich empfangen.
Wir freuten uns über die Gastfreundschaft von Detlef und Yvonne Ziermann und bewunderten das fertige Video von Detlef über Sandu. Dazu muss man sagen, das die Zeit zu knapp und die Möglichkeiten der Aufnahme zu beschränkt waren (da Sandu alleine auf die Wanderwege war).

Ziua 4

Etapa Steinbach am Wald – Limbach

Ne luam la revedere de la minunatii nostri prieteni Detlef Stöcker si Yvonne Ziermann carora le multumim inca o data pentru sustinere. Drumul lui Sandu merge mai intai pe langa soseaua circulata, e un drum special pentru drumeti si biciclisti pe acel “R” de la Rennsteig. Vremea s-a racit, e foarte neplacut, prognoza urmatoare anunta ploaie si ninsoare. Prima intilnire cu Sandu a fost la punctul turistic din Spechtbrunn unde spre norocul era o cabana, unde ne-am rasplatit eforturile cu o supa calda si cafea. Cand e singur pe drum Sandu nu are aceste facilitati. Urmatorul popas a avut loc in Neuhaus am Rennweg. Echipa de suport s-a deplasat in avans in localitatea Limbach pentru a asigura cazarea in noaptea urmatoare. Sandu pe drumul lui a innoptat de multe ori in cort, fara a avea cazarea asigurata. Am gasit o pensiune “Trautwein”, cu o sefa foarte inimioasa, Dna Gläser. Deja s-a intunecat, Sandu e inca pe drum, ne uitam nelinistiti la ceas. Deodata bate la usa sefa pensiunii care l-a primit deja pe Sandu in pensiune. Toti suntem fericiti si la caldura. Ce putin iti trebuie sa fii fericit!

Etappe Steinbach am Wald – Limbach

Wir verabschieden uns von unseren Freunden Detlef Stöcker und Yvonne Ziermann bei denen wir uns nochmal herzlich bedanken. Der Weg von Sandu verläuft neben den befahrenen Straßen, ein Weg extra für Wanderer und Fahrradfahrer, dem “R” für Rennsteig folgen. Das Wetter wurde kühler und unangenehm, für die nächsten Tage ist Regen und Schnee angesagt. Der erste Treffpunkt war das Touristenzentrum in Spechtbrunn, der Wanderer und das Suportteam haben diese Teiletappe erfolgreich gemeistert. Als Belohnung gab es eine leckere Tagessuppe und Kaffee. Der nächste Treffpunkt war in Neuhaus am Rennweg. Inzwischen war das Suportteam voraus nach Limbach gefahren, um für die Nacht eine Bleibe zu finden. Wir sind in der Pension am Rennsteig Trautwein untergekommen. Als Sandu die letzte Teiletappe von Neuhaus am Rennweg nach Limbach in Angriff nahm, begann der Regen. Es wurde dunkel und wir warteten in der Pension auf Sandu. Auf einmal klopfte es an der Tür, die Wirtin Frau Gläser war da und brachte uns unseren Sandu. Alle waren glücklich ins Trockene und Warme zu sein. http://rennsteig-pension-trautwein.de/

Ziua 5

Ziua 6

Ziua 7

Ziua despartirii, concediul nostru petrecut alaturi de Alexandru Popescu se apropie de sfarsit.

Am plecat din Berlin la 360 km in necunoscut pentru a sustine si incuraja pe cel care a plecat in numele cauzei romanilor, fie ei din Romania, fie din Diaspora.
Nu ne pare rau ca am renuntat la concediul nostru aranjat a se petrece in Paris, chiar daca pentru asta am pierdut banii dati deja pe rezervari ci ne bucuram ca am avut sansa de a fii parte din marea familie care l-a sustinut pe Sandu pe tot traseul lui. Dupa 600 km strabatuti alaturi de Sandu, ne-au mai ramas 420 km sa ne intoarcem la Berlin.

Sa fii alaturi zi si noapte de cel care a avut curajul si taria unei astfel de actiuni, un mars de peste 3.000 km de la Ploiesti la Bruxelles, iti da curaj sa treci peste granitele personale, peste multe obstacole, sa devii activ pentru Romania in felul in care o poti face, RESPECT Alexandru Popescu!

Impreuna reusim!
Impreuna suntem puternici!
Impreuna invingem!

Un mare MULTUMESC lui Adrian Dinu, coordonatorul si sustinatorul cu logistica lui Sandu pe tot traseul lui, din toate tarile prin care Sandu a trecut, fara el nu ne-am fii descurcat nici noi.

Ne-am reantalnit cu Sandu de 1 Decembrie 2014.

Romanii s-au unit, Romania si Diaspora Romana si-au dat mana la Bruxelles.

Romania spune NU cianurarii si NU fracturarii hidraulice de mare volum!

This slideshow requires JavaScript.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.